SAJÁT SZIGET VÁSÁRLÁSA

Útmutató kezdő szigetvásárlóknak...

Kevés az az ember, akinek ne fordulna meg a fejében, milyen is volna, ha birtokosa lenne egy saját szigetnek, mi mindent tudna azzal kezdeni, közben élénk képekben elképzelji, milyen pihentető is volna ott napozni, vagy éppen serénkedni messze a világ zajától.

Ha a paradicsomot keresik egyesek, akkor a válasz kiábrándító, hiszen a Földön azt nem lehet megtalálni. Vannak tengeri oázisok, amelyek első látásra hasonlítanak a földi paradicsomhoz, ám ha vásárlás előtt nem tájékozódunk, akkor később meglepetések érhetnek, amik elvehetik a kedvünket a Jacques Cousteau életérzéstől.

De lássuk, mi mindent is kell végiggondolnunk, mielőtt valóban kifizetnénk a sziget vételárát, egyáltalán hogyan vágjunk bele. Eladó horvát sziget

1. Legyen egy határozott célunk

Nem csak egy vállalkozás elindításáház kell üzleti tervet készítenünk, ugyanilyen alapos céltudatossággal, és a részletek pontos meghatározásával kell belevágnunk egy sziget felkutatásába és megvásárlásába is. Tisztázzuk magunkban, hogy tulajdonképpen mi is a valódi célunk azzal a szigettel, mihez kezdünk majd vele, milyen céllal szeretnénk, ha a tulajdoni lapon a mi nevünk szerepelne. Tudnunk kell, milyen nagy területre van szükségünk, milyen égövön, milyen strandot szeretnénk, milyen növényzettel, mennyi időt tervezünk majd ott tölteni, stb. Ha búvárkodni szeretnénk, akkor ellenőrizzük le, hogy a környék alkalmas-e erre a tevékenységre. Ha üdülőparadicsomot szeretnénk ott létrehozni, hogy majd odacsalogassuk a turistákat, akkor járjunk utána a beépíthetési és odautazási lehetőségeknek,stb..

2. Lokáció kiválasztása

Az egyik legfontosabb szempont a lokáció. Milyen éghajlat uralkodik abban a régióban, milyen az időjárás, és az megfelel-e az elvárásainknak? Nézzünk utána, hogy a közelben észlelhető volt-e a múltban szizmikus tevékenység, van-e a közelben vulkán, ami veszélyeztetheti a biztonságos ottlétet, cunamik, monszunok, trópusi viharok jellemzőek-e a térségre?

Még ha nem is egy tipikus katasztrófa-zónáról van szó, akkor is tisztában kell lennünk a honos évszakokkal, ha például trópusi klímáról van szó, akkor tudnunk kell, hogy mikor van az esős évszak, s mikor örvendhetünk a felhőtlen napsütésnek, s abban az időszakban van-e szabad időnk, hogy ott tölthessük szabadságunkat.

Érdemes tisztázni, milyen felségvizeken található a földdarab, mely ország fennhatósága alá tartozik, ott mennyire megfelelő számunkra, és tevékenységünk számára a jogi környezet. Gondoljunk a kalózokra is, mert mai napig vannak olyan földrajzi területek, ahol gyakori a kalózkodás, ami igencsak megnehezíteni a békés kis privátszigetes életünket. Eladó Sziget Adria itt.

3. A sziget vételára

Kritikus kérdés ez. És ha a vételárról van szó, akkor ne csak szigorúan arra koncentráljunk, hanem vegyük figyelembe a járulékos költségeket is. Ha például egy sziget árcetlijén 1 millió euró szerepel, és nekünk pontosan annyi van, akkor az korántsem elegendő, hiszen számolnunk kell az átírási, ügyvédi költségekkel, az illetékadóval, az éves adóval, stb.. S ekkor még nem beszéltünk a lehetséges fejlesztési, renoválási költségekről, amennyiben ízlésünk szerint formálnánk a szigetet.

Azt is érdemes tudni, hogy a bankok sem szoktak hitelt nyújtani szigetvásárláshoz, még akkor sem, ha garanciaként felajánljuk az ingatlant. Nagyon nehéz ugyanis pontosan felmérni egy kis tengeri földdarab értékét. Ha nem engedhetjük meg magunknak, akkor inkább álljunk odébb.

4. Épületek a szigeten

Mérjük fel a kiválasztott helyet a rajta található épületek tekintetében is. Milyen ingatlanok vannak a szigeten, ha vannak akkor azok milyen állapotban vannak, ha átalakításra/renoválásra szorulnak, akkor ez milyen költséggel jár. Ha új épületeket kell majd felhúzni, akkor milyen engedélyekre lesz szükség a munkálatok kivitelezéséhez, hogyan lehet azokat megszerezni, s milyen költsége lesz az építőanyagok odaszállításának. Tudnunk kell, hogy egy szigeten egyáltalán nem annyiba kerül építkezni, mint Budapest külvárosában, hiszen ott nem fogunk a sarkon egy tüzépet találni, és a szomszéd építkezési vállakozó sem éppen a szomszédban van...

5. Orvosi ellátás elérhetősége

Akár az első pot is lehetett volna a kórház, egészségügyi személyzet közelsége hiszen ez az egyik legkritikusabb eleme a privátszigetes életmódnak. Addig ugyanis senki nem gondol rá, amig nem szorul orvosi ellátásra. Ha csak egy olyan banális esetre gondolunk, mint a kéztörés, vagy egy állatcsípés, ilyenkor segítségre, kezelésre van szükségünk, de ha mi 300 km távolságra vagyunk a legközelebbi egészségügyi intézménytől, akkor nehéz dolgunk lesz törött karral beindítani a motorcsónakot, vagy egy ismeretlen rovar csípése miatt jelentkező szédülés miatt nem lesz könnyű elnavigálni a kórházig. S akkor még nem is beszéltünk a komolyabb esetekről.

Mindenképpen olyan helyet válasszunk, ahová rövid időn belül meg tud érkezni a színvonalas orvosi ellátás. De még ha van is ilyen a közelben, tudakoljuk meg, milyen biztosítást kell kötnünk ahhoz, hogy helikopterre üljenek a mentősök, és valóban a segítségünkre siessenek anélkül, hogy több tízmillió forintos számlát nyújtanának be nekünk a későbbiekben.

6. Ivóvízkészlet

Az édesvíz talán még az orvosi ellátásnál is fontosabb tényező, mert a mentőt ritkán kell kihívnunk, azonban innunk naponta kell, méghozzá több litert. Megfelelő folyadék nélkül lehet nekünk a legpompásabb strandunk, hűsölhetünk a legkellemesebb árnyékot nyújtó pálmafák lombjai alatt, igencsak keserű lesz azonban a szánk íze, ha jobbhíján belekóstolunk a tengervízbe. A legszerencsésebb esetben van édesvízkészlet a talajban. Ha ezzel nem rendelkezünk, akkor borsos áron beüzemelhetünk egy víztisztító berendezést, ami ivóvízzé alakítja a tengervizet, vagy kiépíthetünk esővízgyűjtő medencéket is. Ha ennek a költsége túl magas, akkor gondoskodnunk kell elegendő (lehetőleg pár ezer liter) ivóvíz odaszállításáról.

7. Élővilág a szigeten

Nem kevésbé elhanyagolható tényező a helyi növény- és állatvilág tanulmányozása sem. Vizsgáljuk meg, milyen esetleg az egészségünkre veszélyes növényzet, vagy állatok honosak a kiszemelt földdarabon, és mindezek tudatában vágjunk bele a sziget megvásárlásába.

8. Legközelebbi szárazföld

Nem csupán az egészségügyi ellátás végett fontos a szárazföldhöz való közelség, hiszen az sem mindegy, hogy milyen körülményes eljutnunk a saját szigetünkre. Ha mondjuk Panamától 300 km-re található az álomszigetünk, akkor bizony napokat töltünk majd az oda-vissza utazgatással, és nem biztos, hogy az értékes időnket szívesen pazarolnánk utazgatásra. Az sem mindegy, hogy mennyit kell utaznunk a legközelebbi üzletig. Ha pedig messze a civilizáció, akkor mindenből jól be kell spájzolnunk, mert igencsak kellemetlen, ha a romantikus napnyugta mellett jut eszünkbe, hogy elfogyott a sör.

9. Villamosság

Habár igazán romantikus lehet gyertyafényben vacsorázni, és a holdfényben merengeni a selymesen fodrozódó hullámok mellett, egy idő után kényelmetlen lehet az elektromos áram hiánya, és az étkészletünk is hamar megromlana hűtőszekrény nélkül. A legjobb, ha már van valamilyen elektromos áramot biztosító megoldás, ha viszont nincs, akkor nekünk kell azt létrehoznunk. Ilyenkor mindig alternatív megoldásokban kell gondolkoznunk, de használhatunk energiatermelésre a hagyományos generátortól kezdve, mini vízerőművet, vagy szélturbinát, ám ha napfényes helyen lakunk, akkor kézenfekvő a napelemes cellarendszer is.

10. A befektetés ésszerűsége

Ha valaki egy szigetet szeretne vásárolni, akkor ebben az esetben komoly anyagi befektetésre kell készülnie, nem mindegy tehát, hogy milyen megtérülésre számíthatunk. Ha mondjuk annyi pénzünk van, hogy meg sem tudjuk számolni, akkor rajta vegyünk egy szigetet, jól mutatnak az Instagramon a szigeten készült szelfik, hadd egye az irigység az ismerősöket :D

Ha viszont nem lottón nyertük az összeget, hanem megdolgoztunk érte, akkor érdemes még egyszer átgondolnunk az 1-es pontot, hogy lássuk, valóban mi is a tervünk a szigettel. Példát vehetünk más befektetőktől (Richard Branson), akik pénztermelő üdülőparadicsomot hoztak létre a privát szigetükön. Így hozzá hasonlóan kialakíthatunk ott egy, vagy több luxus apartmant, akár egy hotelt (ha a nagybefektető kategóriába tartozunk), és kiadhatjuk azt különc gazdagoknak, akik borsos árat is hajlandóak fizetni egy pár nyugalomban eltöltött napért exkluzív szigetünkön.

Ha Ön nyugodt környezetben szeretne nyaralni Gyula városában, akkor ajánljuk figyelmébe Kiadó gyulai apartmanunkat.